Vækst & Viden Helsingør
Hvad hulen går Vækst & Viden og Laver? Er det kun AFVIKLING?Søndag den 03. Okt. 2010 af Tonny ParnellVækst & Viden har efterhånden behov for at forklare sig, og skriver på deres
hjemmeside (som i øvrigt heller ikke fungerer optimalt)
Vi arbejder ud fra seks succeskriterier:Kommunikation:Vækst & Viden skal være med til at skabe en positiv omtale af Helsingør regionen.
- - - Hvordan vil Vækst & Viden gøre det når i har nedlagt alle
kommunikations kanaler ? ? - - Hvor vil i omtale Helsingør positivt ? ? -
- -
Er det et smil og et par guldhjerter på Facebook ? ? - - -Den er
altså ikke gangbar ACH, og det vender ikke Helsingørs udvikling.
• Etablering af grupper på sociale medier ?- - - Mener du stadig Facebook med et smil og et par blinkende guldhjerter er nok for at promovere Helsingør ? ? ?
• Fælles markedsføringskampagne i Helsingborg regionen? - - Er det igen den trykte presse som ingen læser mere
Vækst og Viden vil satse på.? ? - - - det er ikke Korsbæk tiden vi lever i.
Netværksudvikling:Nogle af
Vækst & Viden´s konkrete resultater:
• Vi har etableret et nyt tværgående kompetence netværk, som hedder VVN. - - - -
- - -Hvad har de konkret udført til gavn for Helsingør?
De
såkaldte VVAU grupper skaber resultater kort og langt sigt – til gavn
for vort omdømme, væksten og jobskabelsen i Helsingør regionen? ? ? - - Hvem er det, - -
??? - - - har de skabt nogen jobs? - - - Har de nogen medlemmer???
• Etablering af en række elektroniske sociale netværk – herunder :
Kulturnatten -
- - - Det er for dårligt at programmet udkommer så sent som to dage før
eventet. - - samme i 2009? - - Er det trenden i Vækst & Viden ?
Film & Musik? - - - - Er det ikke for LO - - - og kun til gavn for LO????
Vild Med Helsingør - - - - - Gentager, - - Facebook med et smil og et par guldbamser batter ikke.
Vækst & Videns Executive Network.?? - - hvad laver de? - - hvor ser vi dem?? - - hvad har de udført til gavn for Helsingør??
Så
vidt jeg kan se er ovennævnte kun interessegrupper der med få
undtagelser, kun har interesse i at profilere sig selv i gruppen.
Kultur- & oplevelsesudvikling:Vækst
& Viden er med til at udvikle flere enestående og autentiske
begivenheder og oplevelser. Det sker primært med fokus på udviklingen af
Kulturhavn Kronborg, sammenhængskraften til bykernen samt den gamle
middelalderby. ? - -
Sammenhængskraften til bykernen samt den gamle middelalderby. ? ? - - -
Det er lige det jeg har efterlyst siden 2006,
- - Jeg har spurgt Anders Chr. Hjort flere gange, hvad er det for en
sammenhængskraft han helt konkret mener??? - - - jeg kan stadig IKKE
se nogen overhovedet, - - -konkretisering savnes og jeg mener
efterhånden Anders Chr. Hjort skylder mig en nærmere forklaring på det
helt fantastiske fremskridt og tiltag som jeg har efterlyst i mange år. -
- - det er lige sammenhængen mellem det nye kulturværft og den indre
middelalderby, der er og bliver Helsingørs største problem i et forsøg
på at genrejse byen, - - jeg har altid sagt at kulturværftet ikke kan
stå alene, - - - jeg glæder mig til at høre nærmere denne gang ACH. - -
Hvilke tiltag har Vækst & Viden foretaget for at løse dette problem
? ? ?
- - Jeg bad også om en forklaring her, men den mangler vi stadig.Se - Driftsudgifterne til Kulturværftet råber ud i den blå luft, uden en eneste krone kan forklares den anden vej• Vækst & Viden har stået for julemarkedet på Havnepladsen i 2009 - - - Var det et succeskriterie der blev opfyldt?
Vi arbejder for øjeblikket på julemarkedet på Axeltorv 2010.
- - - Håber det bliver bedre i år, men er det ikke Cityforeningens
opgave? - - hvad laver de ellers? - - - Hvem er personerne bag
Cityforeningen?? - - -Hvor finder jeg Cityforeningen hvis der er nogen? ?
- - Har vi nogen Cityforening ? ? eller er den også nedlagt ? ? - - -
Vi har ikke hørt noget til Cityforeningen de sidste to år, og den
officielle hjemmeside bliver ikke opdateret. - - - Facebook entusiasmen
og nedlæggelse samt mangel på opdatering af de officielle hjemmesider
hænger ikke sammen.
Julen i
Helsingør kommune skal skaleres og Vækst & Viden etablerer et nyt
site: julenihelsingor.dk, som er en ny kommunikationsplatform. - -
- Bliver det et site som Visitnordsjaeland.com, - som blev opgiver
efter ½ år ? - - Så spar hellere de penge, det ville være langt bedre at
lægge energi i at udvikle en selvstændig og
professionel hjemmeside for Helsingør turistforening.
• Vækst & Viden har deltaget i styregruppen i forbindelse med Film & Musik festival på Konventum 2010.
- - - - Jeg troede ikke Vækst & Viden også skulle arbejde for LO, -
- Er LO også ”kunde” hos Vækst & Viden, ligesom Kommunen ? ? ? - -
Hvordan er aktierne fordelt i Vækst & viden ? ? - - hvor stor
indflydelse har LO ? ? - - LO konkurrerer med den øvrige Hotel og
oplevelsesindustri i Helsingør, og det er
IKKE rimeligt at de 6,4 Mill. Helsingørs skatteborgere har sat af til drift af Vækst & Viden,
også
skal dække promotion fremstød og eventsudvikling for LO. - - det er
konkurrenceforvridende, og hæmmer udviklingen af Helsingørs øvrige Hotel
og oplevelsesindustri,
det må stoppes.• Vi er i gang med at skabe en klimaevent i samarbejde med DR2 på Axeltorv primo oktober,
- - - Bliver det med samme succes som da jeg i denne sommer bad TV2
Sommerlory om at kontakte Anders Chr. Hjort, for at give Vækst &
Viden mulighed for at promovere Helsingør i Sommerlory???? - - TV2
kontaktede mig, men jeg mente det var en oplagt mulighed for promovering
af Helsingør, og at det var en opgave Vækst & Viden skulle og burde
håndtere
professionelt,
men det var ikke meget vi hørte til Vækst & Viden, eller
promovering af Helsingør. - - - det er Vækst & Videns primære
opgave, og dertil Vækst & Viden er stiftet.
Erhvervsudvikling:Dem som har en drøm om at realisere sin egen virksomhed kan vi hjælpe. Lige nu arbejder vi på projekt ”OneStop-Service”,?
- - - Ja det kan vi se, - - - enhver husmor har en drøm om at åbne egen
hyggelig Café, og vi har fået 10 nye restauranter/caféer, 2
grønthandlere og i Grønnehave har vi akvarel maling og perlesyning, - -
resultatet heraf vil blive 15 nye konkurser i 2010 - 2011 - -De første
halter allerede. - - Det er ikke lige det der fører til Helsingør´s
genrejsning.
Vækst & viden
har taget teten for at få ændringer til at ske – vi kalder det nye
dialog & partnerskabsforum for: ”TF2011”. - - Hvem er det?? -
- hvor finder jeg dette forum???- - Hvad har de konkret udført til gavn
for Helsingør? - - hvor kan jeg læse mere om ”TF2011”
• Etablering af arbejdspladser gennem det virtuelle kontor?
- - - Lyder fint men uforståeligt, - - for hvis det virtuelle kontor
skal fungere, skal Helsingør have en identitet i det virtuelle rum, og
den har Vækst & Viden nedlagt. - - i det virtuelle kontor skal al
informationsflow samles og gøres elektronisk tilgængelig for borgerne, -
- Vækst & Viden har til dato ikke informeret eller debatteret med
borgerne om noget som helst, - - den er langt ude, og det hænger ikke
sammen. - - Hvis der skal skabes arbejdspladser gennem det virtuelle
kontor, skal det foregå via en virtuel platform der er tilgængelig for
alle, og en sådan findes ikke. (det virtuelle fænomen er skabt af
Microsoft, der ved introducering af Vista, opfandt det virtuelle drev,
som er et drev / netværk der skal findes udenfor virkeligheden, det
virtuelle fænomen er yderligere udviklet ved introducering af Windows7,
hvor Windows simulerer et Virtuelt data og sikkerhedsdrev udenfor
kernen. - - nye PCér har kun USB porte, men man kan danne en Virtuel Com
port eller LTP port, - - altså en port der ikke findes, men bliver
simuleret, - - man taler også om det Virtuelle rum, som igen er
fingering eller simulering af en tilstand som ikke findes i
virkeligheden) - - - det lyder fint i kontraktbeskrivelsen,(men nok ikke
mange forstår hvad det virtuelle kontor er) - - er det virtuelle kontor
ACH omtaler, også et kontor der simuleres men ikke findes i
virkeligheden ? ? - - - de gamle politikere (der end ikke ved hvad
Facebook er) bliver tørret godt og grundigt i bagen, - - men det gør
erhvervslivet i Helsingør også.
• Projekt masterplan for Helsingør Erhvervsområde. - -Jeg har i adskillige artikler nævnt at
Masterplan for Erhvervsområde 4 vil hæmme den videre udvikling af Helsingør.
- - - der er kommet fire nye græsplæner og en boldbane i
Erhvervsområde4, - - er det det du vil ”sælge” Helsingør på ACH ? ? - -
Område4 skal udvikles når vi ved hvor den kommende Ring5 og den nye HH
forbindelse lander, og IKKE før. - - det er spildte ressourcer der kun
hæmmer den nødvendige udvikling af Helsingør, og hvis Kommunen skal
spare, så læg alle planer for Erhvervsområde4 i mølposen.
DetailhandelsudviklingVækst & Viden skal være med til at tiltrække flere handlende til området. - -Her arbejder vi med ”Projekt-MasterMix”,
- - Hvad er det, ? ? - - lyder spændende, - - må vi få mere
information, - - der mangler information og oplysning,(hvornår kan vi
træde ind i det virtuelle kontor) - - jeg er detailhandler, men har
aldrig hørt om ”Projekt-MasterMix”, ud over de få linier i
kontraktbeskrivelsen - - ved at inddrage detailhandlen, kunne
beslutningsgrundlaget blive væsentligt bedre, og det er vel egentlig
også tanken bag ”Projekt-MasterMix”? - - eller er det en fortsættelse af
det tidligere UN, hvor man ikke gad lytte til erhvervslivet og de
eksisterende detailhandlere??? - - hvad er ”Projekt-MasterMix” så?? - -
Hvor kan vi læse mere om ”Projekt-MasterMix” , ud over de få linier i
kontraktbeskrivelsen? ?
• Fælles markedsføring i Helsingborg regionen. - - Er det en gentagelse af en annonce i Helsingborg Dagblad ? ? - - De trygte medier læses ikke mere ACH, - -
Helsingør skal markedsføres langt mere globalt og AGRESSIVT. • Etablering af flere kommunikationsplatforme – også sociale medier (f.eks. Facebook gruppe) - - -
Hvornår vågner i ?
? - - - Et smil og et par blinkende guldhjerter på Facebook, batter
altså ikke ACH. - - - Facebook er nu nævnt fem gange i denne artikkel, -
-
jeg GENTAGER, - -
Facebook er et teenage fenomen, og hvis nogen tror det er Helsingørs
redning, så er den gal, - - - Jeg er IT mand, og har de sidste 20 år
beskæftiget mig med markedsføring på internettet, jeg har fulgt Facebook
siden oprindelsen, - - jeg har advaret dig mod etablering af
visithelsingor,dk med ”for meget "Flash” - - - Jeg skrev flere gange
at visitnordsjaeland.com aldrig vil komme til at virke med den
opbygning den havde, - - - Nu er begge websider nedlagt, - - - opgivet, -
- - Hvor er Helsingør´s identitet på nettet, ? - - Jeg har også skrevet
at vaekstogviden.dk aldrig vil komme til at fungere som ønsket, - -
fungerer den? ? , - - I behøver ikke svare, jeg kan se at den ikke
fungerer efter hensigten, - - - -Jeg mener, - der er en
visitnordsjælland e-bok på siden
her,
- - Hvordan er det lige jeg åbner den??? - - - - Når man laver en
turistpublikation, er det indlysende med det håb og formål, at andre vil
kopiere eller printe det ud der er skrevet, - - bruge det materiale der
bliver lagt på nettet, - - - det er jo en reklame, og de flere der
tager kopi og bruger artiklerne på andre hjemmesider, det mere effekt
får reklamen. - - det er ikke muligt - - for mange artikler er lagt ud
som billedfiler der ikke kan kopieres og gengives. - - - Siden her
”Hvad hulen går Vækst & Viden og Laver”
Jeg ville så gerne læse hele artiklen, men det er ikke muligt. - -
det er smart med tekst og billeder der ”flasher” rundt, men det er ikke
teenagere hjemmesiden henvender sig til, derfor bør for meget ”flash” og
glimmer undgås, det var derfor visithelsingor.dk var total umulig. - -
der benyttes moderne ”Flash” teknik men på sigt vil vaekstogviden.dk
hjemmeside blive total uoverskuelig og siden kan ikke lagre ubegrænset
datamateriale. - - det ville være hensigtsmæssigt at jeg om ti år kunne
søge og se om jeg har ret i mine påstande, ved at kunne finde artikler
mange år tilbage. - - Den hjemmeside lader meget at ønske, og det sagde
jeg til ACH fra starten.
Vækst & Viden er for dårlige til at lytte. - -
Hvornår vågner i ??
Turismeudvikling:• Annoncesalg til VisitNordsjællands magasin 2010?
- - - Ja men visitnordsjaeland.com er nedlagt, - - det elektroniske
magasin virker ikke, - den kan ikke læses, og findes kun på dansk, - -
er det kun danskere Helsingør skal tiltrække ? ? - - hvor skal det
magasin publiceres ? ? - en elektronisk udgave af den type publikation
skal være en PDF udgave, - - en e-book udgave er moderne, men ikke
egnet eller anvendelig til formålet, - - de penge er spildte, med mindre
i ændrer den til en PDF udgave, og så skal i ikke bruge penge på at
hoste den hos e-book.
I foråret blev Dorte Kiilerich ansat som
ny direktør i VisitNordsjælland, men nu er VisitNordsjælland nedlagt? - -
hvad "hulen" går hun så og laver???
• Eksponering af Helsingør, som turistdestination på Østeuropæiske tv-stationer,
- - - Jo det er også fint nok, bare det ikke bliver som da jeg gav
opgaven videre til Vækst & Viden, der skulle eksponere Helsingør i
TV2 Sommerlory. - - - det var en 100% ren fuuuser, og der ærgrer mig at
jeg ikke selv tog den.
Hvor vil Vækst & Viden ellers Eksponere Helsingør? - -
ALLE søger oplysning om rejsemål og booker deres rejser direkte over internettet, men Vækst & Viden har helt afviklet / afskaffet Helsingør´s identitet på nettet.Vækst
& Viden har følt behov for at forklare ”hvad hulen de går og
laver”, og det er der også mange der kunne tænke sig at vide.
Når jeg har læst Vækst & Videns lange redegørelse med utallige gentagelser, står jeg tilbage med spørgsmålet? - - -
”Hvad hulen går Vækst & Viden og Laver”
- - - Ja snak, intentioner og en række tværfaglige succeskriterier der
bunder i gensidig og respektfuld dialog for at forbedre rammevilkår og
erhvervsomdømmet ud fra resultatkontrakter, skabe arbejdspladser gennem
"det Virtuelle kontor" - - - - men, - oversat til menneskesprog, -
-hvad har Vækst & Viden helt konkret udført til gavn for Helsingør i
de snart 2 år de har eksisteret og for de 6.4 Mill skattekroner der
årligt er bevilget - - - - ? (12.800.000)
Jeg kan IKKE se et
eneste positivt tiltag, men jeg kan se at Helsingør´s officielle
hjemmesider er nedlagt, - - opgivet - - og Helsingør har totalt mistet
sin identitet på internettet,
som er det altoverskyggende og vigtigste medie når det gælder global promovering af Helsingør anno 2010.Jeg
forstår ikke ACH´s stålfaste tro på at Facebook kan løse alle
Helsingørs problemer, når han samtidig nedlægger Helsingørs officielle
hjemmesider på internettet og dermed fjerner Helsingørs identitet ? ? - -
- Det hænger bare ikke sammen.
Læser man
Kontraktsgrundlag Attraktionsudviklingsopgaver for Helsingør Kommune 2010-2011
indeholder denne en række - - (næsten alle emner) aftaler om etablering
af netværk og tværgående kompetencegrupper, mere oplysning til
interessenter, udvikling af "promotion platforme", men i alle punkter
henvises til Facebook eller LinkedIN, men i virkeligheden er disse
"virtuelle" fora ikke (eller i meget ringe grad) egnet til at løse den
opgave Vækst & Viden Helsingør er tiltænkt, - - jeg tror ikke politikerne
HELT er klar over hvad der egentlig står i kontrakten - - -
FAKTISK
INGENTING.,
og heller ingenting er sket. - - (en Facebook gruppe oprettes på fem
minutter, - jeg har flere og er medlem af flere LinkedIN grupper), - -
Jeg har forsøgt at melde mig ind i LinkedIN gruppen. som ACH så energisk
omtaler, men enten eksisterer den ikke, eller medlemmer som mig,
udelukkes, - - og hvad er LinkedIN gruppen så værd hvis den eksisterer
og har nogen medlemmer overhovedet. - - - I Gruppen "Vild med Helsingør"
har jeg flere gange søgt debat, men debatindlæg bliver slettet, - -
"Vild med Helsingør" er kun til glimmer, Guldhjerter og annoncer for
bilvask. - - - altså ganske useriøs.
Anders Chr. Hjort skrev for
et år siden en artikel hvor han henviste til Korsbæk tiden, - - - Vi
lever altså ikke i Korsbæks tidsalder, men i den digitale tidsalder
2010, - - det må snart gå op for Vækst & Viden
Så vidt jeg kan se, er det kun LO og Konventum der i 2010 har haft glæde af de 6.4 Mill der årligt ydes til Vækst & Viden.
Vækst
& Viden er etableret for at skabe Vækst og focus på Helsingør, men
det er IKKE vækst der er tilført Helsingør - - Men snarere AFVIKLING.
og focus forsvinder i takt med afvikling af Helsingør´s officielle
hjemmesider.Om få år vil Helsingør være en "VIRTUEL" by, -
- i lighed med Vækst & Videns "Virtuelle Kontor" der skal skaffe
arbejdspladser - - altså en by som ikke findes i virkeligheden, hvis
ikke udvikling af indre by snart tager fart.